HARI ANDA BAGAIMANA?

Friday, May 23, 2014

Pecah janji

Dah janji..kenapa tak ditepati?
Kenapa ada satu benda yg sebenarnya kite boleh elak untuk tunaikan janji tu..tp kita buatdek je..biar org menunggu.. Mmg org tu rasa 'bahagia'..Penantian tu xkan terhenti la nampaknya.. Asik di perlaku kan begitu..sekali lagi dan sekali lagi.. Tapi hati terobek..apa org nak kata?terpaksa pendam.. Senyum saja dalam penantian.. Haus ditahan ..lapar dilupa..setia menunggu.. 

Aku paling benci orang yg begini..tukar cerita sesuka hati walaupun ada skrip yg perlu kita ikuti.. Biar org terseksa disambil menutup rasa salah..cerita pula luahan kasihan diri sendiri
Please..
Dunia ni tak semua mudah..sedang nak makan perlu angkat tangan..buka mulut kunyah dan telan..
Nak berak pun kena teran

Disambil menunggu.. Keretapi elektrik dah 3 buah lalu..ak masih di bangku sama...
Dengan perasaan menunggu 
Aku siapa?aku bukan penulis cerita ini..
Aku hanya wakil bagi mereka yg merasa sebegini

Sleep acer~ 

Tuesday, May 13, 2014

Larilah..orang bukan sedar ketiadaan mu

Mungkin sbab aku selalu ada
Orang ambil kesempatan
Mungkin ak selalu ambil berat
Org buat dek atas keprihatinan aku
Mungkin ak terlalu syg
Org buat x endah
Kewujudan aku org sedar
Tp ketiadaan aku?
Orang tak mencari..

Larilah..
Orang bukan nk kau ada
Kau mgkin sekadar boneka
Yg hampir kehabisan kuasa
Longlai dah tangan plastikmu
Apetah hati yg mmg xpernah wujud dalam dada itu
Sebab itu kah org senang merobek?
Mungkin sebab jangkanya manusia lain pada diri kau
Hanya sebuah boneka tak berhati

Larilah sampai kaki mu juga longlai
Bila ada hati pun org tak kan jaga..org mana percaya dgn kau boneka!
Ko cuba gembirakan hati manusia dengan wajah indah mu
Dengan senyum manis xpernah tawar

Larilah
Sampai
Mati

Sleep acer~

Ada org peduli?

Orang dah x scroll dah entry dalam blog..semua dengan timeline twitter..dan gambar2 insta
Kalau kite berbicara tentang perasaan disini?
Moga dan harap orang tiada yg endah..
Niat hanya ingin menyatakan 
Dengan rasa terbuku dalam hati
Kita menanti..siapa kata penantian itu indah? Bohong dan salah jika kata ya..
Banyak pahit getirnya sepanjang penantian sehingga hujung jalan
Andai diakhiri yg baik yang gembira
Tipu lah kata tak suka..pasti indah kan?
Tetapi..kalau hujung penantian itu sesuatu yg gila..yg menyakiti...
Kita tangis kan pula tiada siapa yg dengar
Tabah lah dan sabarlah 
Allah itu yg sentiasa bersama kita..
Kita yg lupa..
Manusia ini pentingkan diri
Kadang2 kita kata ya..dia yg perlu buat semua ni..kata sayangkan aku..
Bila masing masing berfikiran begitu
Terpaksa seseorang mengalah
Memendam perasaan
Menipu mata kasar manusia lain..
Org kata die gembira..namun sengaja dizahirkan rasa itu..
Tersirat nya.. Terpaksa..
Dalam sedih
Dalam rindu
Dia tak mahu mementingkan perasaan sendiri
Dalam rohani nya pedih
DiLahiriahnya tampak kuat
Cuba dipancing pujuk rayu
Namun sekali lagi dia terpaksa
Memendam rasa

Bila datang bodohnya diri
Kita cuba buat cerita
Kita cuba untuk tarik prihatin
Tapi apa yg dpt..mmg engkau memperbodohkan diri sahaja
Dia tak sedar langsung ape yg kau cuba buat
Kasihan lah engkau
Kena gelak sama manusia
Syaitan jugak ketawa sindir

Membandingkan diri dengan manusia yg lebih bahagia buat jiwa terseksa
Cuba kita sebariskan diri dengan mereka yg lebih menderita
Allah bersama kita
Bersama dia..

Hati manusia itu mudah pecah
Bila terlalu baik..
Orang ambil kesempatan
Bila kita keras org kata tiada perasaan

Perkataan terakhir

KEHIDUPAN

sleep acer~

Monday, April 14, 2014

Nyampah

When u r too bz to think bout what people say..haha x perlu fikir la..mmg buang masa
Nak banding sana sini..sana nak up sini nk humble kengkonon..so annoying
Purposely taip entry kali ni xde tujuan utama sgt..becoz today rase cam full of nyampah or korang leh anggap ia sampah..

People judging us based on their expereince..well we can take it as advices but not a blame on us..faham x?kirenya bende tu nmpk betul bagi kite tp untuk org lain salah..actually xde betul pr xde yg salah..bnde tu depends..terpulang la minds set ape..kata buruk..buruk la..kata ok..mmg ok la..

Bagi satu situasi dimana kita jarang cerita kan ttg kekasih hati kita..just org kate cerita biasa je la..then..tetibe kite menggatal dengan org lain..erti kata cuci mata la..if u belum kawin bkn salah pun nk cuci mata..ha nmpk x..aku ckp x salah tp ad yg ckp salah..so terpulang la..

Eh..Im sleepy

Xde mood da nak menaip..

Good night


Saturday, April 12, 2014

HB DARLING

Semalam aku dah beritahu..jangan tengok blog..aku mungkin tak post any ucapan birthday mcm die buat dekat aku 17/3 yg lepas..
Semalam aku penat sangat..itu yg aku beritahu mcm tu..
Tapi aku tkt die tgk jugak kot2 aku ni menipu je..haha..
Jadinya..aku xnk la dia kecewa..tapi

aku pn xpasti dia akan buka tak blog wilayahimaginasi melalui bilepenabersuara..
Namun aku teruskan lah niat ini kan

Selamat Hari Lahir sayang
Semoga panjang umur n murah rezeki
Next birthday as husband and wife boleh?

Haha..wish you all the best..jgn mudah putus asa..Allah tak akan beban kan hambaNya dengan sesuatu yg hambaNya tak mampu lakukan..just ingat tu je..

Sekian..
Thanks always being with me

12 April 2014


Tuesday, March 18, 2014

26 tahun dah semalam...

seperti baru buat post untuk entry hari lahir ke 25..ahaha..

to be honest.. ni mmg entry paling pendek..


thanks for all wishes and doa.. hebat ucapan di instagram.. kepada yg mesej.yg we chat..and sebagai nya.. sy amat hargai... hidup bahagi dan kahwin mmg word paling banyak hari ni..

doakan sesama kita..

nak tau hadiah ape gua dapat tahun ni? click this link  hadiah


sekian..

sleep asus..

ha.. jangan lupa singgah page kami..

FB
 BrightsidePrintHouse

Instagram

BrightsidePrintHouse


Monday, March 10, 2014

#prayforMH370

Kuasa Allah itu hakikatnya..kebenaran hanya Allah yg tahu..
10.3.14
Kita yg bekerja terus bekerja..
Yg menuntut ilmu terus jua kesekolah
Namun kaum kerabat mereka masih ternanti
Suatu cerita pengharapan dalam penantian
Lena tidur kita semalaman
Namun terkoyak2 hati mereka menunggu  petunjuk
Ya Allah..seluruh dunia berdoa dan berharap
Kami usaha ..kami mencari..dan selainnya hanya tawakal padaMu

Menuruti doa2 dr manusia seluruh dunia di pagi ini buat ku tergenang air mata
Apalah nak dibandingkan dengan esak tangis kaum keluarga mereka

Kita masih ada pengharapan..
Allah ada untuk menolong
Dikala ini ..berila kami petunjuk
Mungkin ada yg Kau mahu tunjukkan disebalik semua ini

Ya..kealpaan kami..kelekaan kami..
Tragedi ini menghimpunkan hamba-hambaMu kembali bersujud padaMu..

Hanya satu pengharapan dalam jutaan doa

Ketemukan lah 
MH370..

#prayforMH370

Sleep asus~