HARI ANDA BAGAIMANA?

Tuesday, April 5, 2011

nyawa bukan milik kita..tentunya...

salam pada semua..
apa khabar?nampaknya...mcm hari yang sedih je..hampir semua rasenye berselubung sedih....masuk treasure of dream...sile click link Suri..Na di sebelah nih...cerita tentang seseorang yg telah pergi...dan masuk pada hitam putih kehidupan..cik eyra rara kehilangan binatang kesayangan.....

dan paling besar rasenye..pada yg tersayang ku...MFSJ kehilangan nyayi kesayangannya...oh...kalau tak faham nyayi tu ape...nyayi is nenek...tengah hari td aku dapat msej...dalam rase redha..sebak juga menerima berita itu..hanya mampu..memberi kata2 sabar....ibunya juga turut menghubungi...tapi maaf..saya tak sempat angkat call mak cik..kerana busy kerja....

apa pun....sedekah kan sebanyak dan semampu buat awah nyayi yg dah pergi..dalam usia 88 tahun...perit bagi ahli keluarganya melihat derita yg dihadapi..mungkin sebuah kematian itu lebih baik...?
dan aku berasa sedikit beruntung..kerana buat pertama kali dan terakhirnya..pada sebulan lepas..ak dapat bersalam dengaan arwah nyayi...mungkin pada hari tersebut aku tak sangka itu la kali terakhir...namun..setelah mendapat berita arwah tenat minggu lepas......erm....

teringat cerita MFSJ ketika bertemu dia ahad lepas...

"saya hiba tgk nyayi mcam tuh..die tak dapat makan..suap kan air je....sy rapat ngan die...dulu selalu masuk kebun petik kopi sama2...tapi sekarang nih.....kalau die pergi.........sy redha..."

dalam senyum..sebak dengar kata2 seorang cucu kesayangan neneknya...apa pun...kata2 sabar hanya mampu kuberikan...

sedetik ada aku berdoa..bila teringat tentang arwah...suatu doa yg mungkin lazim bagi mereka yg pernah mendengarnya...

Ya Allah..jika hidup baik untuk ku..maka berikan la ak kehidupan yg baik tanpa melupakan Mu....dan seandainya...mati itu lebih baik untuk diri ku..maka matikan la aku...

rasa takut kan untuk berdoa seperti ini kn?...seperti menjemput maut mencabut nyawa...tp...Allah dah menetap kan terbaik untuk kita..maka..ingatan pada semua...bersedia lah..ada akhirat menunggu kita..dunia yg kita diami sekarang...hanya sementara....kadang2..aku selalu membayangkan..keseronokan semua ini...akan berakhir antara syurga dan neraka....

sekian untuk entry kali ini...

Al Fathah buat mereka telah pergi....

sleep asus~

5 comments:

cik siti said...

:(

cik siti said...

:(

cik siti said...

:(

Faiz Syazwan said...

thanks for this entry..and yeah, us hould be proud, even that is the first time and teh last time u met her..from now on, let's us pray for her in the afterlife..

*bergenang air mata baca entri ni..

nurhazDV said...

sorry coz made u sad sayang...but..sy rase pun sebak mase taip entry nih...