when we as customer....kita akan fikir statement..dan selalu la akan apply...Customer is always right...ape jadi kalau kita di pihak yg sebaliknya???haha..kita akn ckp statement ni sangat pembohong...and patut ditukar...haha..
muhasabah....sebenarnya..di pihak mana2 pun..sila fikir secara rasional...kalau betul kite as customer...bukan sebenarnye kita akan selalu betul benar belaka....contoh..kalau kat kedai mkn..tetibe ade ulat la..lipas la..tikus la..mase tu mmg kite leh tegakkan statement nih...
tp kalau la benar sgt nampk kita ni as customer..salah..tah pape..jgn jatuh kan darjat diri la nak blame org lain...haih....tgk balik la diri kita ni kan...bukan semua kite betul je..and bukan semua la org lain pun asik betul jugak....situasi mana yg kita selalu hadapi?mestilah kita sebagai customer kan...client...pelanggan..aahh..same la sume tuh....nak betul je..pastu kite herdik la org yg jual..yg buat service tu..padahal..kita apa pun tak tahu....yg tahu..nak marah..nak gaduh...ceh....ak harap ak bukan customer sebegitu....
melihat persekitaran pekerjaan sy skrg nih...mmg akan hadapi situasi ini...and ..the truth is...i never got a complained...till today!!hebat?tak..biasa je..when we focus dlm kerja...Insya Allah...keje kite akn smooth..ni... haii..ca ya nun alif mmg dasar org dia la....ak deal ngan beribu cust sama kaum ngan dia...baik punye ak handle...dorang suke service ak..tetibe ko nak herdik ak apehal....huh!!and sepanjang herdikan...statement ni la ak terpaksa fikir dan semat tanam dalam diri....ak nak ckp ko ni senarnye bodoh sombong leh tak??helo!!kire baik ak handle case ko nih..kalau tak fikir nak tolong member...mmg...ak awal2 dah reject application ko nih..tak yah nak sesak kan hotak den...
ok2..rilek..perenggan atas ni mmg agak kasar kan..haha..standard ar..luah persaan dlm bentuk penulisan plak...hehe...muhasabah time tu jugak..ak rase semua ak ckp..standard bahasa sama ak ckp dengna org lain..tak yah la nak berang tak tentu pasal...im degree holder in banking...islamic banking k...ak belajar dari segi syarak..bukan setakat interest semata ak tahu...huh..tp takpe..mungkin belajar lain dengan real life....semua apa yg kata2 mase belajar mula smpy la nih....dah rase betul2 dah nih....
apapun...sila la berbalik la pada polisi kite ea?
erm...
kesimpulan....kita ni sebagai manusia..adil la pada diri kita dan org lain..bukan dlm aspek pembahagian harta ja..tp dalam segi subjektif tu sgt meluas ..erm...kene herdik..terus gi kat senior...pastu bos terus..alhamdulillah..dorang memang supportive..dorang lebih experience....i'll try follow the tips...erm...then..ape lagi....msej MFSJ...and dan2 je dah duk depan office..nak lunch same...heart u syg...hehe....
muke cam pelik....?
plus share with my mom sal bende ni mase balik...sepanjang jalan duk bebel...hakhak...standard kan mak??haha...so..lepas la sikit beban herdikan tuh....sy ni nmpk je cam kasar2 sket...suke gelak2...tp hati sgt lembut...kene la gertak sket...mmg bergetar la hati...kolam kat mata bila2 je leh rembes..haha....tak percaya kan...
takpe..positif...optimis..dun sarcastic...haha..semua ayat dapat dlm drama td..tak tahu la berkaitan ke tak...
baikla..tempuh hari anda dengan positive..fokus pada keje..jgn berangan....kerja dengan niat nak cari rezeki halal...buang la tabiat yg buruk..hasad dengki mendengki ni...ok??good...
selamat malam semua....
sleep asus~
1 comment:
always be patient.. be positive.
Post a Comment