HARI ANDA BAGAIMANA?

Monday, January 24, 2011

sarang penipuan

Telah Beruntunglah orang-orang beriman, yaitu yang .. dan orang-orang yang memelihara amanat-amanat dan janjinya.
(QS. Al-Mu`minun : 1-6).



berkaitan dengan beberapa post lalu..khabar angin mengatakan dia tidak bahagia....

wah..ak pun tak tahu..mengapa masih mahu  tahu tentang hidup dia....(maaf..tidak dapat elak perasaan ini...)
dan aku skrg ak mendapat khabar bahawa die ok je....

lantas aku teringat perempuan itu bersungguh mempercayai tentang perubahan lelaki jual ikan itu...
dah hingga skrg sejak detik ak melihat kesungguhan perempuan itu mempercayai..aku hanya gelak..gelak yang menyatakan anda masih tertipu..dan akan terus tertipu...aku tahu..aku dah bagi tahu..ak kenal die luar dan dalam...

upsss..sudah..ak tak berniat nak memburukkan hubungan kalian...
tapi ak pernah nyatakan pada sang mantan..jika die pilihan kamu....
sampai mati ak tidak suka (siapa plak ak nak tentukan jodoh kamu kan?haha..mesti kamu berkata begitu)dan jika org lain...itu lebih bagus..kerana perempuan itu tua untuk kamu la..perasan sgt die berjaya memiliki hati kamu..padahal separuh hati kamu kadang2 pada org lain...
ak yakin..perempuan itu ditipu..sperti mana ak dulu...

PEREMPUAN,
 YOU ARE THE
welcome to sarang penipuan perempuan...haha...bila la kamu nak sedar..hope ada masa lagi untuk sang mantan berubah

haha..baiklah..ketenangan ak skrg berada dalam perhatian Allah..dan kekasih ku MFSJ....
doaku
semoga kau bahagia..dan jgn nak over...lelaki yg kau puja...bukan seprti yg kau sangka...tidak mahu percaya..terpulang la..janji..ak dengan kekasih ku...jujur sentiase....

sang mantan pernah berkata ini : "if suatu hari...i nak kat  u balik...hope sgt..u tolak permintaan i tuh..."
dan aku bertanya kenapa...he ans : " i dah pernah sakitkan hati u....and i tak layak tuk u.."

itu...Allah telah menunjuk jalan padaku...sang mantan...hargaila permepuan itu seperti kekasih...dan bukan bahan uji kaji...aku tahu ..kamu boleh...kita pernah berborak pasal ni kan...mmg ak nak die rase apa yg ak pernah rase..tp sebagai wanita..ak tak mahu die sakit....kerana sikap lelaki kau itu...

dan setahun kisah ini berlalu..tp masih dalam perhatian ku..Ya ALLAH..hanya KAU mampu membantu....

terasa jahat post entry sebegini..maaf kan saya...
sleep asus~

2 comments:

Faiz Syazwan said...

memang jahat,haha..lupakan jela psl dorg tu,watpe nak amek taw sgt..x dpt pape pun..

nurhazDV said...

baik sayang..tanx sbb boleh dgr sume cite sy....